به روایت تیتر:
کد خبر: 967
منتشر شده در: ۲۳ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۴

ایلام مناسب برای پول‌سازترین نوع گردشگری

پایگاه خبری تحلیلی ایلامی ها – گردشگری سلامت یکی از پول‌سازترین انواع گردشگری است و استان ایلام به خاطر موقعیت ویژه جغرافیاییش و آب و هوای مناسب دارای بهترین ظرفیت در این زمینه است.

پایگاه خبری تحلیلی ایلامی ها – گردشگری سلامت یکی از پول‌سازترین انواع گردشگری است و استان ایلام به خاطر موقعیت ویژه جغرافیایی، دارابودن مرز بین المللی مهران و آب و هوای مناسب دارای بهترین ظرفیت در این زمینه است.

گردشگری سلامت، هرگونه مسافرت برای ارتقای سلامت را دربر می­گیرد و به‌عنوان یکی از ابعاد گردشگری، به توسعه پایدار و پویایی اقتصاد کشور کمک می­نماید. همچنین گردشگری سلامت، یک استراتژی ملی در راستای افزایش درآمد کشور و نیز یک بازوی امنیت ملی است.

افرادی که به قصد درمان به یک مقصد سفر می‌‌کنند،  هزینه‌های درمان بخشی از هزینه‌هایی است که باید در نظر بگیرند. اقامت طولانی در مقصد گردشگری تا زمان رسیدن به سلامت موجب می‌شود در یک‌بازه زمانی طولانی‌تر از خدمات کشور میزبان استفاده کنند. همچنین کسانی که به قصد سلامت سفر می‌کنند، همراه هم دارند که این افراد نیز به ناچار وارد کشور میزبان می‌شوند. از این رو با توجه به مزایای این نمونه از گردشگری کشورها تلاش می‌کنند با عوامل گوناگونی همچون تخصصی کردن برخی از فعالیت‌های درمانی، پیشرفت در درمان‌های جدید همچون سلول‌های بنیادی، ارزان بودن امور درمان نسبت به دیگر کشورها یا بالا بودن کیفیت خدمات درمانی، سیاست‌های تسهیل ورود گردشگر یا تعریف ویزای درمانی، بازاریابی مناسب و نفوذ در بازارهای مناسب و تعریف بسته‌های گردشگری سلامت به جذب بیشتر این گردشگران اقدام کنند.   از نمونه این کشورها تایلند، بلژیک، برزیل،  کاستاریکا،  مالزی و… هستند. هر کدام از این کشورها تلاش کرده‌اند با پایین نگه‌ داشتن قیمت‌ها یا تخصصی کردن درمان، بیماران را از کشورهای مختلف و به ویژه از کشورهای همسایه برای طی شدن دوره درمان به کشور خود جذب کنند. عدم نیاز به صدور ویزا برای درمان از دیگر راهکارهای این کشورها بوده است.

کشور ایران دارای نقاط قوت زیادی ازجمله پزشکان حاذق، تکنولوژی بروز و مناطق درمانی طبیعی برای جذب گردشگران سلامت است، اما با نقاط ضعف و چالش­هایی نظیر هماهنگی نامناسب سازمان­های مسئول گردشگری پزشکی و برنامه­ریزی نامناسب نیز همراه است. کشور ایران می‌تواند با سرمایه ­گذاری هرچه بیشتر روی نقاط قوت خود و معرفی آنها به‌عنوان توانمندی­های منحصربه­ فرد خود در ارایه خدمات، نقش خویش را در این بازار پررنگ ­تر نماید. در زمینه نقاط قابل اصلاح نیز می­توان بر حسب مورد از طریق تدوین برنامه­ های جامع، بازاریابی و اصلاح برخی از فرآیندها، نتیجه مورد نظر را حاصل نماید. 

 

 

Share on FacebookShare on LinkedInPin on PinterestDigg thisShare on StumbleUponFlattr the authorEmail this to someoneShare on RedditShare on TumblrBuffer this pageShare on Google+Tweet about this on Twitter